fredag 28 oktober 2011

manic friday

Strax innan jag går hem från jobbet fejsbokar jag en liten kvart och ser en vän lägga upp ett MSP-klipp. Det är då jag inser hur mycket jag hjärtar dem och hur längesen det är som jag körde en mara med dem. Så jag går hem, via Glasbanken (två flaskor merlot och en shiraz) och Konsum, och matar in några plattor i CD-växlaren och krämar på med brutalvolym sådär så att katterna smyger undan som vore det självaste dammsugaren som vore ute efter dem. Äter lite (och jag menar lite) smågodis och smuttar på ett glas rött då jag erinrar mig att jag nog måste pyssla om pelletsbrännaren också, och fylla upp med pellets. Gör det snabbt och river av disken och känner mig sedan helt fredagsavslappnad. En styck älskad son in da house (fast han har inte kommit tillbaka från Rille och SickBoys än) och då är det mysigt och roligt att laga mat vilket jag ska göra om en stund. Något med en hel kyckling blir det. Vi får se vad.

Vi får se vad när det gäller hela kvällen. Inga planer. God mat. Kanske teve. Kanske musik. Garanterat prat. Garanterat mys. Garanterat katter. Räcker så.



Jo, förresten. Det blir lite längtan också.

3 kommentarer:

Caligula sa...

Mycket bra låt om spanska inbördeskriget. Aktuell även idag. Ha det riktigt FREDAGSMYS! Kram! :-)

pärlbesatt sa...

Tänker på dig när jag ser det här:

http://www.streetartutopia.com/?page_id=2495

Fick du mitt mess om din Stockholmsvecka?

magda sa...

Sant, Cal. Den texten har aldrig lämnat mig någon ro.

Ajusteja, pärlisen. Glömde svara... Men helgen kan bli tuff för då ska jag ha tjejhelg med Netti. jag återkommer!