torsdag 20 oktober 2011

lakritste

I burken med blandade teer jag fick av Lilla gumman i somras fanns ett lakritste som jag, som salt-bildäcks-nörd, undvikit. Men igår kväll fiskade jag upp en påse ur den fina kattburken och... skådade ljuset! Jag hade en påse till - den avnjuter jag just nu och jag har banne mig ärligen förtjänat det, som efter en sedvanligt lång arbetsdag ilade hem, käkade lite snabbt och sedan begav mig till ett styrelsemöte i (v) som varade i fyra timmar...

Ett ljuvligt lakritste var just vad jag behövde för att landa lite i soffan, läsa ett efterlängtat mejl och besvara detsamma.

Nu känner jag frid och närvaro och kommer att somna gott.

1 kommentar:

Lilla gumman. sa...

Så kul att du gillade det! Det var faktiskt ingen favorit från min sida... Om du vill inhandla fler så finns dem att köpa i den lilla Fair Tradebutiken som ligger typ mitt emot Indiska. I kalmar, that is.