söndag 23 oktober 2011

huset fullt

Jag tycker om att vakna och känna att det finns människor runt omkring mig i huset, som också sover. I arbetsrummet snusar Linus, i gästrummet Simon och i vardagsrumssoffan Jenny - och Twisted Sisters of Mercy, som för övrigt hade gos-galore igår kväll. Det hade jag också.

Jag lagade en vidunderlig lammgryta som fick stå och puttra på eftermiddagen och den åt vi tillsammans med ett gott vin (Lindemann's Bin 40, ett Merlot). Sedan tillbringades kvällen med skönt prat, godis, musik, lite mer vin och en show med Eddie Izzard, där vi skrattade så tårarna rann. SÅ min humor! Ja, och så systrarna då som gosades med i än det ena och än det andra knät.

Utanför mitt lite kondenssuddiga sovrumsfönster smiter solen upp bakom grannens björkar. Himlen ser ut att vara skönt blå bakom morgondimman. Man vet aldrig - kanske blir det idag jag höstgräver rabatterna? Det man vet är att jag ska tassa ner i köket och sätta igång kaffebryggaren, så tyst, så tyst. Inte väcka folket riktigt än.

Inga kommentarer: