måndag 10 oktober 2011

en liten gnista

(Älvsborgsbron)

Vilar mig så mycket jag kan. Läser lite, lyssnar på radion och samtalar en lång stund med en av mina äldsta vänner. Tack Mark Zuckerberg för det. Pratar med systerdottern Fanny också, om skolan och om stök. Pratade en liten kvart med Linus. Lillmysen. Å, vad jag längtar efter honom. Drabbades av rastlöshetens gnista och tog itu med ett pyttelitet syprojekt som legat och gnagt mig ett bra tag. Det tog inte långan stund att få färdigt.

Fortsatte lite med nästan-lite-som-en desigual-kappa-projektet (ni trodde väl inte jag glömt?), men insåg att jag var för trött för att det skulle bli bra. Och bra måste det bli.


Vi bygger en bro
där det som varit
flätas samman
med det som ska komma,
via det som är
just nu.

Det är mycket med logistiken.

2 kommentarer:

pärlbesatt sa...

LCHF som fick mig att tänka på dig. :)

http://meatamerica.com/wp-content/uploads/2010/08/20100105_Eggs-1024x682.jpg

magda sa...

Hehe!