söndag 30 oktober 2011

den riktiga tiden

Nu är den Riktiga tiden här, då. Vintertiden. Sovmorgonen till följd av detta blev minimal, men eftersom jag kom i säng på rätt sida midnatt så gjorde det inget. Jag sov gott och drömde rätt bra även om just drömmen om skolans östersjöprojekt nog hör hemma i genren Nightmares Light.

Äppelträdens gulorange står snyggt mot den jämngrå dishimlen därutanför fönstren och jag bestämmer mig tvärt för att ägna mig åt inomhusmys. Här finns att göra. En soffklädsel ska krängas på. Dammsugaren måste rastas. Det finns ett par klänningar att stryka. Katter ska lekas med. En mössa ska virkas på. En väska ska eventuellt sys. Och så ska jag skriva en text kring ett fotografi... Jag har redan börjat och i den mån det går att skriva det färdigt ska jag göra det alldeles nu.

Inga kommentarer: