torsdag 22 september 2011

torsdagsmys

Skymningen lägger sig försiktigt över Byn. Färg: tänk blåbär med mjölk. Det är vindstilla och alldeles tyst. I mitt fönster och på soffbordet lyser ljus och i varsitt hörn av soffan ligger Sisters och spinner. Nyheter på teven och senare blir det Babel. Hela Huset är nystädat och fint. Om en stund ska jag fixa mig te och macka. Torsdagskvällar kan vara fina, de också.

Arbetsdagen blev tämligen välfylld, men å andra sidan känns det skönt att ligga i fas med allt jag tänkt hinna med att göra. Jag har haft roligt tillsammans med eleverna och side-kicken, hunnit snabbluncha med Annhelen, skissat på lektioner för nästa vecka, skrivit ihop lite idéer kring olika lektionsprojekt och prata och skoja med kollegor. En i allt skön arbetsdag.

Och i gästrummet står nu två gamla fåtöljer som ska pimpas vad det lider. Det får bli ett av höstens pysselprojekt.

Nu är jag lite tröttfrusen. En rejäl balja te kommer att både värma mig och smaka gott!

Inga kommentarer: