onsdag 28 september 2011

över tid och rum

Ibland vaknar jag med musik inuti mitt huvud. Idag var det den här:



Janne Schaffer - en sann gitarrhjälte!

Idag är det dagen D. Eller snarare F. F som i Förhör. Skolinspektionen är här. De kallar det "intervju" men eftersom de hårdnackat vägrar yppa vad "intervjun" ska handla om så känns det mer som att vara kallad till ett Stasiförhör (STAtens SkolInspektion).



Men vem vet? Kanske ska vi sitta helt avspänt runt ett bord och flina lite åt historier som denna:

"Vid en brand i Jan Björklunds hem förstördes skolministerns bibliotek. Det som gjorde det hela värre var att skolministern bara hunnit färglägga den ena boken."


Eller kanske inte? Jag sejfar med att bära min FLUMPEDAGOG-tisha idag. Orange tryck på rosa tröja. Matchande nagellack (orange). Och så kan jag ju ta med lite uppiggande kaffe i min fina Jag-gillar-katederundervisning-termosmugg? Om inte annat blir det ju lite färgglatt!

4 kommentarer:

Lilla gumman. sa...

åååh! Jag älskar ditt sätt att gå in i ganska meningslösa grejer - blås upp det till nåt kul fast ohögtidigt! Yiiiiha!

magda sa...

:D

pärlbesatt sa...

Vad, har du en termosmugg men den texten? Varifrån? Men flumpedagog är du väl inte? Eller ska du avdramatisera uttrycket? Reclaima det från Gluggen eller nåt? Enlighten me!

magda sa...

Pärlisen> Jag reclaimar det! Det OCH "katederundervisning"!

Muggen är en termosmugg från Lagerhaus, som man kan ändra "design" på!