tisdag 27 september 2011

månatligt

Det är den tiden i månaden igen. Räkningar. Marginellt sexigt - men de ska betalas. Nu är det gjort. Nu kan jag andas ut en månad igen. Inte för att det är synd om mig, jag har inte gott om'at men jag har så jag klarar mig. Fast naturligtvis finns det någon mysko makt som gör att i exakt samma ögonblick som jag sitter och betalar mina räkningar (den här månaden blev det lite mer böcker & skivor än vanligt) så sitter det en snubbe i min teveruta och pratar om pensionssparande. *suck* Aldrig får man vara riktigt glad - eller?

Jag väljer att fetignorera honom och gläds i stället åt en forskningsrapport som säger att kvinnor som dricker mer än 4 koppar kaffe om dagen löper 20% mindre risk att drabbas av depression. I'm home safe!

Jag tänkte boka mig en tågbiljett till syrrehelgen i Örebro. Men jag belv avskräckt av de fullständigt ohemula priserna. Vad i helvete? 1300 för en tur- och returbiljett? Det skulle ju bli billigare för mig att köra bil - och hur skev ser inte SJ:s pris- och miljöpolitik ut då?

Tisdagar är bra dagar. Förutom en enda lektion i slutet av dagen har jag enbart tid för planering, arbete med elevinlämningar, möten etc. Det blir bra. Jag funderar just som bäst på att köra någon form av muntliga övningar online, för några distanselever jag har. Vädret ser ut att bli helt underbart och det kommer ju att göra min och Ingrids pedagiska promenad ännu trevligare! Och så ninjamöte ikväll. Fullt ös medvetslös.

Men än är timmen tidig. Jag ska fylla på min kaffemugg och ta en bloggpromenad. Och läsa ett efterlängtat mejl - en resa i tid och rum.

1 kommentar:

Lilla gumman. sa...

SJ's priser är vansinniga! Man kan flyga Kalmar-Stockholm-Oslo med total restid på 3 timmar. Tur och retur kostar det typ 1600 spänn om man bokar i ok tid. 1600 spänn kostar det också om man åker tåg Kalmar-Göteborg och så väntar i två timmar i Nils jävla Holgerssons terminal innan man så sätter sig på en buss upp till Oslo. Det tar hela the motherfucking day!

Men de är inte ett dugg bättre i Norge. Lokaltåg (som stoppar på varenda liten mörtig hållplats där typ ingen bor) från Vestby till Oslo kostade över åttio spänn enkel resa! Med bil tar det en halvtimme! Hur tänker dem!??

Föresten är jag nyfiken på dina "elevinlämningar". Går du efter utseende då, eller lämnar du bara in dem som du känner för? ;)