onsdag 28 september 2011

i'm alive

De var både trevliga och avspända de där gubbsen från skolinspektionen. Det smittade av sig och situationen kändes egentligen rätt okej, även om frågorna - för att inte tala om svaren - kändes ganska random och jag har svårt för att se hur de ska kunna skriva en rapport på hela vår verksamhet utifrån dem. Men det problemet äger inte jag. Det känns skönt.

Jag glömde äta lunch idag. Hade så mycket i huvudet och omkring mig att jag liksom bara missad det. Åt bara en macka, efter intervjun, så vid fyra var jag nästan svimfärdig. Kunde inte tänka klart, så jag gick hem och fixade mig en snabb, god middag och sedan satte jag igång med att testa Audacityprogrammet, som jag ju tänkte launcha i en klass imorgon bitti. Man kan göra hyfsat avancerade saker med det, men för vår del räcker det bra att kunna lägga parallella ljudspår (prat och musik) och sedan redigera och greja så att radioprogrammen blir bra. Det var inte alls svårt och kanske låter jag eleverna lyssna på min uppläsning av en bit ur The Secret Life Of A Satanist: The Authorized Biography of Anton LaVey av Blanche Barton, som råkade finnas till hands, och så lite musik till det. Kanske trixar jag ihop något helt annat. Huvudsaken är elevernas egna program och den glädje jag ser att de arbetar med.

Kvällen är mörk, redan. Katterna har stojat sedan jag kom hem och ligger nu och pustar ut och putsar pälsarna. Kanske borde jag göra något mer, här hemma, men jag känner att jag kanske kan göra det imorgon? Inget som brådskar. Istället ska jag se på lite nyheter på teve, om det är något sevärt, och sticka på en sjal. Kanske skriva ett par mejl och prata med Linus om han kommer ihåg att ringa.

Räcker så.

Inga kommentarer: