måndag 19 september 2011

dona nobis pacem


Idag sjöng vi den femstämmigt i kören. Rätt läckert! Vi sjöng annat också, som en gammal engelsk julsång och en tysk folkvisa med synnerligen tvetydig text. Vi börjar bli så smått ihopsjungna nu och det låter härligt. Konserter planeras in. Repertoar spikas. Det blir säkert fint - men jag hoppas att vi till våren släpper loss lite och sjunger även modernare grejer.

Som vanligt gav körrepetitionen mer än den tog. Jag kommer hem uppsjungen och energisk och orkar vara uppe en liten stund längre, när Johanna har lagat middag och det är sista kvällen hemma innan hon drar vidare, först på sverigeturné och sedan Asien och 'stralien. Katterna är inte bara energiska - de är hysteriska och leker som satan. Jag hoppas att de i gengäld kommer sova som två små stenar i natt.

Nu ska jag diska medan Johanna packar. Sedan ska jag sova medan hon packar vidare och hänger uppe ett tag.

Roligare än så blir det inte i kväll. Här i bloggen, då. Utanför den kan ju precis vad som helst hända.

Inga kommentarer: