lördag 13 augusti 2011

ännu en dag i nuet

(Tanto - så lummigt och vilsamt)

Jag vaknar tidigt. Har drömt om katterna. Jag drömde att jag fick dem flera dagar för tidigt och inte hade hunnit förbereda något för dem. Jag hade folk hemma och de släppte ut katterna i trädgården och vips var en av dem - O fasa! - försvunnen. Sedan bajsade de överallt i hela huset, eftersom jag ju inte hunnit köpa kattlådor heller. Inte alls kul. Men så blir det ju förstås inte när katterna flyttar hem till mig på riktigt. Kanske på fredag?

Sol, blå himmel och ett trafikbrus lika sövande som havet. Jag dricker kaffe och funderar på vad jag vill göra idag. Lena hör av sig och vill ses för att lämna ett par böcker och kanske ta en fika någon gång i eftermiddag - i övrigt ska detta vara helt min egen dag. Jag har några småärenden (Tygverket t ex) att uträtta och ska i övrigt bara fortsätta vara i nuet. Njuta staden. Vara tyst och asocial. Gå längs vattendrag och tänka och vila i dessa tankar. Kanske sitta och läsa en stund på något café. Och vem vet? Kanske cachar jag lite. Jag har inte gjort det än, men har några gömmor inlagda i GPSen ifall andan skulle falla på.

Men än är klockan tidig och jag fyller på kaffemuggen och kontemplerar en stund.

(Street art vid Hornstulls strand)

Inga kommentarer: