lördag 20 augusti 2011

stormy weather

Sitter i soffan. Morgonteve och kaffedoft från köket. Snart är morgonens brygd färdig. Grått och blåsigt ute. Jag vaknade flera gånger under natten av att det blåste så det small i altantaket. Men det höll. Stabilt gammalt bygge, ändå. De sista sommaräpplena (Transparante blanche, skulle jag tro) är nu nere på marken och det är en bra sak.

Semla och Lois har nog mest sovit i natt. När jag kom in i badrummet sträckte de makligt på sig där de kom ut ur sin transportbur för att bli omklappade. Om en stund, när de gjort sin morgontoalett, ska de få komma ut ur badrummet och bekanta sig med nedervåningen.

Planer för dagen? Jag har inte tänkt så mycket på det, men dels har jag ett ärende att uträtta och dels så är det ju International Geocaching Day idag, så jag tror jag ska ta mig en välplanerad promenad och försöka komplettera mina emmabodacacher. Ptja... räcker väl så? Det blir säkert lite pyssel och någon fika också, såklart! Kanske plocka upp alla äpplen också?

Nu är kaffet klart och snart ska Twisted Sisters gå på huppegupptäcktsfärd.

1 kommentar:

Lilla gumman. sa...

Ha en stråååålande kattgosande-geocachande-kaffedrickande-äppleplockande dag!