lördag 27 augusti 2011

pysselgalore

Oj. Vilken pysselgalore jag har haft i eftermiddag och ikväll!

Jag har både ramat in små Krishnabilder (ur en kasserad skolbok) till gästrummet och sytt mig ett kamerafodral och en till stickpåse, med tillhörande småsakshänge. En av stickpåsarna jag gjort gav jag ju till fina vännen Malin när vi träffades uppe i Stockholm och en ska jag ha själv, men jag får se vad jag gör med de andra. Om jag ska ge bort dem eller om jag kanske rentav ska sälja dem? Kanske finns stickare som vill köpa? Eller kanske kunde de bli fina julklappar? Nå, jag får se. Bilderna ligger i ett av mina album på FB om ni vill kolla (jag kan inte garantera att länken funkar).

Jag glömde som vanligt bort både att äta och dricka när jag väl satt igång. Nu sitter jag dock sedan en stund i soffan, slökollar på Kunskapskanalen, dricker lite vin, knaprar på en bit Västerbotten och orkar inte göra något mer. Jag hade tänkt sy fast en rad med små, små pärlor på den gräddvita fluffiga sjalen jag gjorde klar förra veckan, men jag orkar inte det nu. Kanske gör jag det i morgon. Jag får se. Nyckelordet i allt kreativt är lust. Har jag den så gör jag det. Eller något helt annat!

Semla kollar också på teve och precis som jag så gillar hon Martin Emtenäs skarpt! Kolla bara så hon liksom... dyrkar honom. En misse med smak! ;-)

Mörkret föll tungt och hårt ikväll. Kanske för att det är mulet? Jag tände ytterbelysningen tidigt och nu brinner några ljus i fönstret också, som små uppmuntrande fyrbåkar till eventuella förbivandrare. Fast just ikväll är det nog inte så många som ägnar sig åt att promenera. Det har varit Power End of Summer Meet här idag och kanske rentav cruising ikväll? Vad vet jag? Jag hör hur det mullrar av V8:or emellanåt och mötte ju en del flotta ekipage när jag var ute och gjorde mina ärenden tidigare idag, men i övrigt engagerar jag mig inte nämnvärt i det hela. Raggargrejen är inte min, helt enkelt, även om jag kan uppskatta en läcker bil.

Jag tror minsann vi är rött trötta alla tre, ikväll. The Twisted Sisters of Mercy har busat runt en del och ligger nu utslagna i soffan (Lois) och på skinnpuffen (Semla). Vädret bidrar säkert också. Kvalmigt, minst sagt. Vågar man hoppas på ett brutalt åskväder i natt, kanske?

(Fröknarna vilar lite middag...)

(Semla däckad för kvällen?)

(Lois soffar)

2 kommentarer:

Lilla gumman. sa...

"Nyckelordet i allt kreativt är lust. Har jag den så gör jag det."

Ord skrivna ur min mun! Hoho! Det är så himla sant det där. Att dra fram symaskinen bara för att man "Måste" bli färdig med något funkar ju inte.

Jag började sticka på ett lapptäcke förra hösten. Sedan i påskas ligger det till 98% klara täcket i en låda. Jag tänker lite på det ibland men jag kommer inte göra färdigt de sista två procenten förrens jag har LUST.

magda sa...

Verkligen inte!

Och... så småningom kommer den där lusten! Likadant här - jag håller på med en stor pläd av mormorsrutor. Det har jag gjort i ett år nu. ;D