söndag 7 augusti 2011

kreativt tidsfördriv

Dagsregnet har hållit mig inne, men inte sysslolös. Jag tänkte bara lagat ett par plagg när jag kom att tänka på en klänning i min garderob. Jag har bara använt den en gång eftersom jag tycker midjan sitter lite för högt och för att jag inte gillar urringningen riktigt. Så jag kom på att jag kunde modda om den, sprätta bort överdelen och sy på en linning på nederdelen och på så vis göra mig en kjol. Det gjorde jag. Den blev bra, men det blev inte bilden på den så jag skippar att lägga upp den här.

Eftersom jag var igång med pysslandet så fortsatte jag med ännu en stickgömma och ett litet tillbehörsfodral. Det ska få bli en present till en god vän i Stockholm som är synnerligen flitig med både stickor och virknål och som inspirerat mig mycket.

När jag sedan tänkte på den förestående tågresan uppöver kom jag på att förutom nyladdat batteri i iPoden och en tjock bok i väskan så är det ju rätt mysigt att ha med en virkning. Så jag letade upp ett fint garn och en virknål och ska börja virka mig en gräddvit sjal för kalla höstdagar. Men... jag kan inte bara knöla ner virkningen i messengerbagen. Jag måste ha en liten påse till den och helst en småtrevlig sådan. Så jag skyndade mig upp till arbetsrummet igen och gjorde mig en.

Visst är den fin! Jag skulle nästan kunnat ha den som handväska.

Inga kommentarer: