torsdag 4 augusti 2011

jag fyller mina dagar

Jag vaknar varje morgon med valmöjligheter. En del dagar är valmöjligheterna större än andra. Semesterdagar kan vara sådana. Jag kan välja innehåll till dem på ett annat vis än arbetsdagarna. Och jag behöver inte skynda mig. Jag kan följa mina vanliga morgonrutiner. Dra ut på dem lite.

Medan jag dricker mitt morronkaffe och lyssnar på radion funderar jag sålunda på vad jag vill göra idag. En vag plan tar form. Det innefattar lite arbete i min trädgård, ett besök hos en god vän, ett besök av en god vän och så lite kreativitetstjosan i mitt härliga arbetsrum. Det får räcka som ramar för dagen. Vad som händer häremellan vet jag inte. Jag tycker om överraskningar. Ibland överraskar jag mig själv.

Innan jag gör något alls ska jag fylla på min kaffemugg och se ett avsnitt av In Treatment på SVT Play. En bra början.

Inga kommentarer: