torsdag 25 augusti 2011

i ett hus vid dagens slut


Jag sitter och ser med ett halvt öga på tevenyheterna. Tripoli. Rebeller. Underjordiska gångar. GaddafiKhaddafiSchmaddafi ligger och trycker någonstans. Orka. Ibland blir nyhetsflödet alltför övermäktigt och jag väljer att fokusera på annat en stund.

Jag har belönat mig själv, efter ett rejält städryck efter jobbet, med ett par mörka chåklabitar, sådana där goda med havssalt i, och ett glas rött. Det är ju trots allt torsdag och man kan inte alltid skjuta upp alla njutningar till den korta helgen. Så nu njuter jag av ett fräscht, mysigt hem, det goda vinet, kattungars stimmande i LC4:an och vetskapen om att det i morgon är Fin Fredag.

Egentligen har jag inget klokt att skriva alls. Huvudet är fullt av tankar men de spretar så till den milda grad att det inte skulle bli något som helst sammanhang om jag skrev ner dem här. Allt från en liten kampanj på jobbet för att få ekologiskt och rättvisemärkt kaffe i maskinen på jobbet till ett syprojekt i vardande och klädfunderingar inför morgondagen, via längtan efter mina barn, tankar på goda vänner och kanske någon rolig fest och planer för en musikhelg framöver.

Och jag undrar, och hoppas, att handelsträdgården är öppen på lördag när jag ska dit.

Apropå det där med att bli poet. Jag tror jag ska ha en röd basker.

Önskelista

Lite respekt. (Ska det vara så jävla svårt, va'?)
Lite tillit. (Vad är problemet?)
Lite uppmuntran. (Är verkligen avund en slags beröm?)
Lite frihet. (Kan du släppa ditt patologiska kontrollbehov?)


Inga kommentarer: