torsdag 18 augusti 2011

hej vad det går

Det känns som den här veckan går ovanligt fort? Redan torsdag, ju! Disigt ute och det får allt torka upp lite bättre om jag ska klippa gräset ikväll, vilket jag planerat. Det vore ju sorgligt om jag var tvungen att ställa in denna aktivitet. Verkligen.

Idag bär det av till Växjö igen, för asylutredningssamtal (förhör...) med "min" pojke. När vi kommer tillbaka till Byn ska han gå till svenskaundervisningen och jag ska dra på mig oömma kläder och vara med på brandövning. Jag hoppas på explosioner och att få leka med skumsläckare - men kanske inte att ta mig ur rökfyllda, brinnande hus och sånt.

Och efter jobbet ska jag skaffa hem lite kattgrejer (hög tid - Twisted Sisters anländer imorgon!) och aska ur pannan. Vi får väl se hur det blir med gräsklippningen...

(Till Lindemann hade ju varit den ultimata instruktören i eftermiddag!)

Inga kommentarer: