fredag 26 augusti 2011

fint som snus

Det här är en av de där dagarna då jag känner att precis vad som helst kan hända. Jag känner någon slags förväntansfullt pirr i kroppen som oftast betyder positiva grejer. Spännande!

Men så är det ju också Fin Fredag och mycket är tänkt att göras och hända. Arbete (äntligen träffa sista nya klasserna!), samtal med sköna kollegor, möte på pojkarnas boende och så lite skönsång på Pannkakan framåt kvällningen. Den här gången är det Peter Olsson som ska tolka Cornelis. Det tror jag blir väldigt bra. Himla kul också att Catharina hakar på!

Lönedag. Alla räkningar betalda. Också skönt. Fullt upp med roliga pyssel- och trädgårdsprojekt i helgen - om jag vill! Galna katter. Kanske någon mysfika. En trave spännande böcker och ett par roliga mejl att skriva. Och... ja, just det... lite skrivprojekt att bita i också. Om andan faller på.

Begrundande detta fyller jag på kaffemuggen, suckar lätt över The Twisted Sisters of Mercy's framfart och tar in lite nyheter via SVT1:s morronteve.

En annan fråga av vikt är: klackar eller inte idag?

(Låt er inte luras av Semlas änglalika uppsyn. Hon ser ut sådär när hon tänker ut nya sattyg! ;-))

2 kommentarer:

Lilla gumman. sa...

Ha en strååålande dag, med eller utan klackar!

magda sa...

Det blev klacklöst! Men strax ska jag på ett möte. Då åker de på! ;)

Ha en underbar du också!