tisdag 2 augusti 2011

dagarna

Jag njuter dagarna. De fria, lediga. Jag fyller dem med innehåll allteftersom lusten faller på.

Idag tog jag tåget in till stan (vilket innebär Växjö, för min del) för att köpa lite nödvändiga pysselsaker. Fodertyger, öljetter, vlieseline, dragkedjor och annat småstuff. Utflykten var noga planerad och utfördes som en blixträd. Jag hade en lista på vad jag skulle kolla efter och var det skulle göras och la till och med upp ärendena i en logistisk ordning så att allt skulle ta så kort tid som möjligt. Sedan tog jag tåget hem igen, mycket nöjd. Inte minst med den fina kudden från Indiska - nersatt med 75%. Den blir perfekt på min säng.

Lätt lunch och lite slösurfande och sedan plockade jag i ordning mina inköp. När Billinge passerades i söndags kikade vi in på en loppis där och jag fyndade fyra fina vita lakan i härlig kvalitet, och med isydda vita bårder. Idag tog jag tjuren - eller... lakanen då - vid hornen och avpassade dem (det fanns nog inte riktigt någon standardstorlek på lakan förr i tiden) och sydde ihop dem till två superfina påslakan. Nu ska de tvättas och soltorka och sedan är det bara att bädda rent! Av bara farten målade jag morgonens stol en gång till, och klädde om sitsen. Liten bildkavalkad får det nog bli endera dagen!

Middagen fick bestå av smarrigt blomkålsmos och lite rökt skinka. Nu är jag lite trött (det blir intressant att se hur sömnen kommer att se ut inatt) och ska softa i soffan och sy ihop ett kuddfodral jag stickade klart för rätt länge sedan. Lagom innehållsrik semesterdag, tycker jag! Och i morgon blir det ju en till!

2 kommentarer:

lilla gumman sa...

Blomkålsmos!? Tell me all about it!

magda sa...

Jag skickade dig just en länk på Facebook! :)