onsdag 20 juli 2011

pysselonsdag

John har förstått budordet. Idag var han uppe först och när han kom in från sin morgonpromenad satte han på en kanna kaffe som stod och doftade härligt när jag så småningom dök ner i köket. Sådant gillar vi!

Idag är det lite skumt väder. Som om allt håller andan och väntar. Kanske på vind - kanske på regn. Själv väntar jag på besked från verkstan om att delarna har kommit så att jag kan lämna in bilen en stund. Väntan tänkte jag fördriva med brödbak, radiolyssnande, läsning och säkert en fika med J&J också. Fast just nu är de ute och går en sväng. Eventuellt sticker John och fiskar i eftermiddag och då blir det antingen gymmet (jag) eller en riktig långpromenad (Jenny och jag). Jag ska hjälpa Jenny lägga upp en klänning också och vem vet - kanske syr jag något väskliknande också?

I kväll kommer Linus. Sweet!

Inga kommentarer: