lördag 16 juli 2011

pensionat ronnby

På gymmet där jag går dyker det ibland upp ett riktigt slem. Han tycker tydligen själv att han är väldigt attraktiv och dessutom tillräckligt vältränad eftersom han oftast bara strosar omkring. Rätt vad det är sätter han sig på en maskin bredvid där man (jag, t ex) sitter och cyklar eller kör styrketräning och så bara glor fanskapet. Söker ögonkontakt. Om han inte får det - och det får han inte. aldrig. alls - gör han sig ärenden framför en, där man jobbar på. Både en och tre gånger. One of these days slår jag ner tänderna i halsen på honom.

Jag har flyttat runt de stora luftmadrasserna på ovanvåningen, bäddat rent och dammsugit. Vattnat växterna och trevlat till det igen. På nedervåningen har badrummet fått sig en duvning, liksom växterna, soffan i vardagsrummet och alla mattor och golv. Tvättat några toppar för hand (tvättmaskinen bråkar och jag tar hit en handyman på måndag) och röjt lite i kylen. Slumrat en stund på soffan. Pensionatet är redo för nästa laddning gäster! Det blir Jenny och John som kommer imorgon kväll.

Och det finns bullar och kaffe för den fikasugne/a som råkar ha vägarna förbi.

Nu blir det ett glas rött, en liten näve salta bildäck och Jane Austens Emma på SVT Play.

Inga kommentarer: