måndag 25 juli 2011

meh...

Som det är just nu inser jag att det verkligen är ett i-landsproblem att min tvättmaskin inte funkar. Men det är ett bekymmer i alla fall. I synnerhet som det verkar som att den enda servicepersonen i hela kommunen just gått på 5 veckors semester. Men jag löser det. En del kan jag tvätta för hand - och resten får väl helt enkelt vänta.

Just idag känns det ändå som att det kanske inte riktigt är höst ändå. Nästan vindstilla och soligt och om en stund ska jag minsann gå ut och klippa gräset. Kanske gräva ett varv i den där förbenade kirskålsodlingen också. Läsa vidare i Gör vad du vill (klar med Joyce Carol Oates nu) och kanske gå till biblioteket. Fika med Erica. Sola på altanen? Sy något. Egentligen skulle jag behöva åka in till stan (Växjö) för att göra ett par ärenden men jag får se.

Vad det är skönt med ledighet och att ha lite olika idéer kring vad som ska göras och sedan liksom ändå bara göra det man får lust med i stunden. Nu ska jag i alla fall dricka kaffe.

Inga kommentarer: