fredag 1 juli 2011

finfredag

Fredagen är här. I mitt nuvarande sinnestillstånd känns den måttligt Fin. Men som den superexistentialist jag är bestämmer jag väl att den ska bli Fin, då. Jag är inte särskilt uppklädd, men å andra sidan har jag inte heller klätt ner mig. Jobwise vet jag redan att den blir det och efter jobbet ska jag göra så lite som möjligt. Sitta på min altan och läsa och lyssna på musik och kanske dricka något glas vin. Det blir Fint.

Annars är det lite knivigt med bloggen just nu. Jag känner att jag censurerar mig och det var ju just det jag inte skulle göra. Men kanske kan jag skriva mer när mina tankar och känslor rätat ut sig. Eller så får jag ta in det i min roman, ni vet den där jag tänker skriva.

Det är rätt exakt tre år sedan jag var i Burg Herzberg senast. En fantastiskt skön resa och festival på många sätt och vis. Något av det bästa jag tog med mig hem var upptäckten av Lazuli. Visst hade jag hört dem tidigare men att se dem live var helt fantastiskt. Troligen kan det ha varit en av mina topp-fem-konserter, ever. Här ett smakprov (HÖG volym anbefalles!):



Fin Fredag på er!

Inga kommentarer: