tisdag 12 juli 2011

en smula seeeeeg...

Det var rätt tungt att kliva upp idag. Jag kunde givetvis struntat i det och legat kvar någon timme till, men har jag bestämt att jag ska till gymmet på morgonen så har jag. De öppnar nio under sommaren och jag behöver ju inte stå och hänga på låset, förstås. Ånej, jag ska först dricka mitt kaffe i godan ro, lyssna på P1-morgon och på suset i träden. Det blåser rätt bra idag.

Kvällen blev mysig. Jag latade till mig och istället för att laga något att äta köpte jag hem lite bröd och ostar och annat vilket fungerade utmärkt till Amaronerna (ja, plural blev det...). Kvällen var ljum och vi satt ute ända tills sonen (Annhelens, inte min) kom och hämtade, efter att ha gått av kvällsskiftet. Med Annhelen har jag inte tråkigt. Samtalet liksom bara pågår och det blev både djupheter och lättsamheter. Detta gör vi om en annan [måndags]kväll!

Inga kommentarer: