fredag 22 juli 2011

blixtar och dunder

När jag hade lagt mig igår kom åskan. Jag satt och facebookchattade med Annhelen och mitt i alltihop tappade dongeln helt mottagningen. Jag tänkte att jag skulle smsa henne vad som hänt så hon inte trodde att jag bara tröttnat och loggat ur, vilket vore verkligt usel netikett. Fast telefonen funkade inte heller. Antagligen slog åskvädret ut någon 3G-mast i krokarna. Men det kom tillbaka igen. Det gjorde åskvädret också - och det regnade som sören. Jag somnade så småningom. Och sov gott, som jag ofta gör när det är oväder.

Fin Fredag idag. Dagen ligger väldigt löst planerad. Vi har pratat om en liten tur till glasbruket i Åfors. Kanske en fika på Fenix. Linus har lovat putsa mina fönster men hans arm är fortfarande så svullen efter gårdagens [helt frivilliga] pärs med nålarna. Kanske skulle jag ta och baka en ny laddning kanelbullar? Ikväll bjuder Jenny på lasagne! Fin Fredag!

(Återbesök i Åfors?)

Inga kommentarer: