tisdag 19 juli 2011

altanen nu igen

Vilket vansinnigt schysst altanhäng vi fick till igår kväll när regnet drog undan och himlen öppnade sig blå och solig och vinden började mojna. Johnathon föreslog a barbecue och det var ju verkligen ingen kass idé. Så Jenny fixade marinadernas marinad och dukade, jag satte på musik och smackade ihop en coleslaw och John stod för själva grilleriet, vilket gladde honom storligen eftersom han så sällan får göra sådant. De bor ju i en balkonglös lägenhet på Frogner och när de är ute på sina ständiga campingar är det Jenny som sköter elden och stekandet. Gott blev det. Och sent. Långt in i den ljumma (och myggfria) natten samtalade vi om livet, universum och allting.

Dagen i övrigt var också bra. Jag drog till gymmet och J&J rådde sig själva. Jag var och klippte mig och J&J rådde sig själva. Dessemellan fikade vi. Sedan donade John med något och jag och Jenny tog en promenad för att hämta bilen som varit på verkstan för diagnos (pajad ljuddämpare - men det hade jag ju redan listat ut själv, jag är inte döv... och den ska in imorgon igen för fixning). Vi passade på att ta en trevlig omväg för att plocka några cachar. Vi tog två av tre tänkta. Den vi inte tog är väldigt klurig och enkel på samma gång. Jag har förstått att man egentligen ser den hela tiden - men liksom inte tar in vad det egentligen är. Men jag har en idé som vi ska kolla upp idag - jag fick den i natt just innan jag somnade. Jenny fattade grejen med geocaching direkt (vilket jag visste på förhand!) och jag har lovat att om John sticker och fiskar idag så ska hon och jag plocka några skatter till!

Soligt och fint på min altan idag. Det bådar gott för mer häng!

Inga kommentarer: