torsdag 30 juni 2011

oh well...

Ute är det fortfarande en stilla junimorgon. Den sista för i år. Imorgon är det juli. Officiellt högsommar. Tempus fugit.

Men igår kväll när vi satt ute på altanen i kvällen, Lohla-Marie, Lise och jag, kunde vi konstatera att kvällarna bara blir skönare och skönare. Att sitta ute i bara linnet till klockan tio var njutbart. Ett par myggor dök upp, helt objudna, men inte ens de kunde störa stämningen. I det sällskapet tänks och sägs mycket intressant och klokt. Vänner att inspireras av! (Nej, inte myggorna – kvinnorna!)

Telenors bredbandsnät ligger nere sedan igår eftermiddag. Jag fick inte igång modemet och tänkte att det säkert är min gamla traktor till laptop som inte vill så jag hojade tillbaka till jobbet och hämtade hem min tjänstedator. Men det halp inte. Då tänkte jag att det kanske är något vajsing med modemet så jag ringde upp supporten där jag snabbt fick beskedet att det inte var något fel på mitt modem utan att man hade en stor driftsstörning i hela södra Sverige. Den vänliga killen lovade smsa mig så snart allt funkade igen. När jag vaknade i morse hade han fortfarande inte hört av sig, och det gick fortfarande inte att koppla upp sig, så jag ringde upp supporten igen. Men nu hade de stängt ner den för ”underhåll av våra system”. Joråsåatte…

Men jag följde ändå skönaste morgonrutinen och drack kaffe, lyssnade på P1-morgon och skrev. Jag hann både skriva rent mötesanteckningarna från igår och bloggskriva (går ju att ladda upp när jag kommer till jobbet). Altandörren fick stå öppen och släppa in den svala morgonluften.

Enligt morgonnyheterna (P1) visste Christina Husmark Persson och hennes departement hur illa den nya socialförsäkringslagen kunde slå, långt innan lagen gick igenom, och varnade för detta men blev helt överkörda. Är någon förvånad över Alliansens agerande? Inte jag, i alla fall. De har verkligen en märklig syn på vad välfärd innebär…

Inga kommentarer: