torsdag 23 juni 2011

en torsdag i juni

Om en stund ska jag ner och möta syrran Cia vid stationen. Sedan ska vi ha en syrrekväll och ladda upp - eller troligare: varva ner - inför midsommaren. Det blir en köttbit och ugnsrostade grönsaker och så mycket vin vi har lust att bäla i oss.

Imorgon kör vi ner till Blekinge för att fira midsommar med Mannen, kusinen Anna-Maria och hennes Peter, min underbart sköna vän (och kollega) Annhelen med sällskap Jocke ;-), Linn, Martin, Ola och Patric samt Stene. Partytältet är uppe och allt som ska förtäras är inhandlat. Spotifylistan Allan är säkrad och det finns en ljudanläggning som svarar upp mot den. Vädret skiter jag faktiskt högaktningsfullt i. Hör jag en enda person till tjôta om det så osäkrar jag bössan.

Sorgkanten på helgen är för min del att Jenny och John hoppade av. Men jag förstår dem; resa nästan hela fredagen och sedan hem till Oslo igen på söndagen är lite väl mastigt. Desto finare att få träffa dem lite mer ordentligt om bara 2-3 veckor när de har semester!

Inga kommentarer: