söndag 12 juni 2011

en gång om året...

... släpper jag det mesta och bara ger mig hän. Åt musiken, vännerna, folket och festerna. Och i år blev det ett fin festival.

Skön musik, bland vilken absolut måste nämnas Moonspell och Fläsket Brinner (nä, min musiksmak är inte alltid så mainstream...), men framförallt mina nya gudar: Hawkwind. Jag har sett dem vid något tidigare tillfälle på SRF, men bara i rent förbigående. Sent ska syndaren vakna. Efter deras konsert kunder jag dött lycklig. Hög som ett hus, dessutom - men enbart på musik.

Nu är jag hemma igen och det känns också helt underbart. Efter tre helger borta trodde jag inte Huset skulle känna igen mig. Men det gjorde det. I trädgården blommar irisar och min pionbuske har börjat slå ut. Stora, tunga rosa blommor! Jag använde mobilen och kvaliteten blir ju därefter, men jag blir lika glad i alla fall!

1 kommentar:

ANNA sa...

*smiles* samma här, gott att träffas alltså fast vi båda var trötta.

Så bra att du gillade skivan. Om du kommer på något ställe i dina trakter som kan tänkas vilja köra gig med dem så bara skrik till.

Jag har också landat hyfsat här hemma... fast lite yrt är det fortfarande.