fredag 6 maj 2011

wtf

Det är inte så lite frustrerande när man stressar som en galning från jobbet och inte alls hinner att i lugn och ro utvärdera en superfin lektion hållen av min VFU-student Kristina fast man så gärna ville, och så hojar vidare till ett viktigt möte bara för att upptäcka att jovisst var det idag - men tiden är ändrad till klockan sex och "du har väl fått mailet"? En sak är säker. Jag missar inga mail. Inte. Aldrig. Alls. Det har helt enkelt inte skickats och mötet var av det slaget att det banne mig inte ska hållas klockan 18 en fredagskväll.

Nå. Jag cyklade hem, tog en macka och avreagerade mig på stereon. Linus ringde också och berättade att han, som antagligen ärvt sin höjdskräck av sin mor, putsat här idag:

På utsidan, that is. GAH!

Nu ska jag snitsa ihop en smått improviserad middag för ett par goda vänner som kikar inom om en stund. Jag gör en tomat- och löksallad och en snabb paj med tomater, rödlök, oliver, parmesan, basilika och äggstanning på en slatt grädde.

Och titta en så vacker liten pelargonblomma. Det är en Royal Rose. Hängis. Den rödsvarta färgen är helt fantastisk!

Inga kommentarer: