söndag 8 maj 2011

summa summarum

Söndag kväll. Mörkret ligger kompakt utanför mina fönster. Här och där lyser enstaka lyktor och lampor i grannarnas fönster. Tyst. Väldigt tyst. Jag bor i en lugn del av en lugn By.

Jag tänker tillbaka på helgen som gått [alldeles för fort]. Fredagskvällens kreativa samtalsbubbel med starka, kloka vänner. Lördagsmorgonen bullbakande och det upplivande besöket av åtta härliga herrar från Tolg. Det är som vännen Ola kommenterade det på Facebook: det finns besök - och så finns det... besök! Eftermiddag och kväll i en annan by, hos min käraste. Avslappnad samvaro, god mat, gott vin och samtal som gjorde teven fullständigt överflödig. Liten sovmorgon idag, slöfrukost i soffan och sedan ett lamt försök att vara ute, men vinden drev mig in igen och jag fick lite pysslat innan det blev en liten familjemiddag och sedan hemfärd, för min del. Knappt hade jag hunnit hem förrän Catharina ringde på min dörr, och så fikade vi och skrattade och pratade om allt möjligt.

Rush har spelat i Stockholm och Köpenhamn, Ola Lindholm tillbakavisar knarkanklagelserna, mer Usamabilder har kablats ut och protesterna i arabvärlden, t ex Syrien och Jemen, kräver nya dödsoffer när regimerna slår tillbaka mot sina egna medborgare.

Och här sitter jag med fötterna på soffbordet, kollar SVT2:s alldeles utmärkta söndagskvällssjok och dricker lite te medan jag summerar en fin helg.

Nu kan veckan få komma!


(Jag har småpysslat)

1 kommentar:

Caligula sa...

Underbart handarbete! :-)