tisdag 17 maj 2011

siccan a day III

Det blir inte stressigare än så här. På det viset har det varit en bra arbetsdag - det kan ju bara bli softare, liksom. Men det har varit en bra arbetsdag även på andra vis, med många sköna prestationer från ännu skönare elever. Av bara farten hann jag med lite annat också.

Det är lämmelår i år. När jag var liten ville jag gärna ha ett marsvin men det fick jag inte. Jag var galet avundsjuk på barna i Norrland. Jag trodde fullt och fast att de bara kunde gå ut och plocka sig en lämmel, eller två, när lämmeltåget drog förbi. Men jag har aldrig hört talas om någon som klarat det. Jag antar att det bara funkade i min fantasi.

Jag funderar lite på vad jag vill göra på min semester. En solovecka i Stockholm blir det ju, i augusti. Och en del huspyssel, som kanske en uppryckning av altanen. Men jag skulle vilja göra en roadtrip också. Frågan är åt vilket håll?

3 kommentarer:

Lilla gumman. sa...

Österut! Roadtrippa österut!

magda sa...

Ptjaaa... varför inte? :) Isåfall kommer jag/vi förbi er!

Anonym sa...

nä du, västerut!!! / Malin