tisdag 3 maj 2011

morgonkonversation i sajberspäjs

Frosten ligger vit på taken men termometern visar redan +o.3 och solen skiner så det blir en fin dag, idag också. Jag var ute på altanen och kollade till mina agapanthusar i sina krukor där och de lever och ser fina ut. Lavendeln också. Då så.

Tentamen i både A- och B-kurser i religionskunskap idag. Sedan återstår bara muntorna nästa vecka och sedan är de kurserna slut. Då har jag bara två kurser i engelska och en i ReA kvar för resten av terminen. Det blir mer och mer luft i mitt schema. Det är bra, för det är en hel del som ska ner i säcken innan den kan knytas ihop för det här läsåret. Nationella prov, till exempel. Rättning av desamma. Några distanselever som ska pröva för betyg. En språkresa med våra tvåor. Muntliga examinationer i A- och B-kurserna i engelska. Studenten och avslutningen för ettor och tvåor och sedan ser det ut att bli arbete på sommarskolan för min del. Det ser jag fram emot!

Jag fick ett mail på Facebook nu på morgonen:

"Hej! Är det du som köpt huset på Parkgatan? du har inte ångrat dig?
Mvh Xxxxxxx Xxxxxxxxxx"

Jag svarade:
"Hej! Ja, det har jag! Varför skulle jag ångra mig? :):)"

"hehe nej då för annars är jag sugen på att köpa!:p hade köpt det i höstas om inte Xxxxx hade varit så sega med att ge mig fast"

"Ah. OK. Nej du... jag ska allt behålla det! Jag hoppas du hittar ett annat fint hus (det finns ju en del)! :):)"

"
okej, förstår dig! Ja får hoppas det:) mja fast är ganska kräsen, är på jakt efter ett med exakt den stilen på hus som ditt med reviterat. då är tyvärr inte utbudet särskillt stort i emmaboda:("

(De vita fyrkanterna är smajlisar. De vill inte visa sig i bloggen och jag kan inte heller ta bort dem. Vi får leva med dem.)

Hmm... för bråkdelen av en sekund for fan i mig och jag funderade på att säga att det var till salu. Givetvis för betydligt mer än jag köpt det för. Men... i nästa bråkdel visste jag ju att det är helt omöjligt. Det här är mitt Hem. Det är inte till salu. Här vill jag bo kvar. Länge, länge. Kanske resten av mitt liv?

2 kommentarer:

L-M sa...

:-)på rättplats vid rätt tid alltså...

magda sa...

Tajming! :)