tisdag 10 maj 2011

kultigt och kulturellt och rätt kul

Sköna Ingalill smsade mig i söndags. Hon hade läst i DN om K-spaning på Konditori Fenix och kom att tänka på mig. Jag missade att köpa tidningen och inte kunde jag hitta något i nätvarianten, heller. Men i gårdagens Östran fanns en liten artikel och idag ligger den på nätet.

Trevligt, såklart, men det berättar ju inget jag inte redan visste; Fenix är extremt coolt. En värdig ersättare, för mig, till Stålboms i Falkenberg. Det ligger på alldeles perfekt rymningsavstånd från jobbet, sådär så att jag och kollegorna kan kila dit en liten stund under arbetsdagen. Jag gillar mest 70-talsdelen av caféet - där kan man sjunka ner i de rödblommiga klippansofforna med sitt kaffe och läsa tidning och prata - om man har fikasällskap.

Vädret bådar gott idag. Igen. Njut av det, ni som kan. Själv ska jag nog vara inomhus precis hela dagen. Men det är rätt okej, det också.

Inga kommentarer: