lördag 28 maj 2011

karneval

Idag är det karneval i Emmaboda. Jag hoppas det blir en lyckad tillställning för dem som engagerat sig i den. Vädret är allt annat än karnevaligt. Grått, kyligt och regntungt. Själv brukar jag sky den sortens jippon. Men det är väl kul för de som deltar i tåget. Och för köpmännen.

Däremot är det utmärkt väder att åka buss i. Och det ska jag göra. Första anhalt är Esbjerg. Sedan blir det till att åka båt till Harwich. Buss till Scarborough. Vi är där i morgon eftermiddag. Lite dryg resa, men i nuläget med isländska askmoln känns det ändå rätt bra att vi valde den resvägen.

Apropå isländska askmoln - länkade jag till detta häromdagen? Annars gör jag det nu, i vilket fall. En text som ger lite perspektiv på tillvaron, kanske?

Och... för de som ska dansa samba i snålblåsten idag lägger jag upp något som alltid värmer lika gott:

Inga kommentarer: