fredag 27 maj 2011

fula gubbar

Fin Fredag. Och den har börjat Fint, med det bästa av sällskap till morronkaffet. Nu sitter jag ensam i tevesoffan, dricker mer kaffe och tänker.

Jag ser fram emot att gå till jobbet (som vanligt). Mitt skrivbord börjar se riktigt prydligt ut och läsårets alla tentor, utom en, som jag ska rätta idag, ligger prydligt packade i arkiveringslådor och när den där sista tentan är rättad ska den också ner i en låda och sedan kånkar jag ner hela härligheten till vårt arkiv. Jag tror minsann att jag ska dammtorka mitt skrivbord innan jag går hem idag!

Jag är glad att slaktaren från Srebrenica, Ratko Mladić, är "fångad".

Synd bara att han nu är en krasslig gammal gubbe som kanske, likt Slobodan Milošević, trillar av pinn innan den troligen långdragna rättegången är över. Och... även om en rättegång kan fullföljas... vad kan en rimlig och rättvis påföljd (läs: STRAFF) vara för ett sådant vidro? Det är nog bra att inte jag sitter med i domstolen i Haag. Blotta tanken på vad han är ansvarig för tar fram mina allra lägsta och mest primitiva instinkter...

(Slobo)

Maktens män... fula gubbar...

2 kommentarer:

Silke sa...

Japp, rökare är onda av födsel och ohejdad vana.

magda sa...

^^,