fredag 20 maj 2011

fredelifredag

Vad skönt det är att sova. Och vad skönt det är att komma i säng så tidigt att jag vaknar några minuter innan väckaren drar igång och känner att det är helt okej att gå upp. Utanför skiner solen och himlen är alldeles blå. Fredagen är fullpetad (arbete, målning och sedan nätverksmöte) men har ändå alla förutsättningar att bli precis hur Fin som helst - eller kanske just därför?

Vågar jag till och med hoppas på att kunna sitta i skymningen ute på min altan och bara njuta tystnaden en stund, i kväll? Jag stod där ute en stund igår kväll. Doft av syrener, hägg och lite kvardröjande äppelblom i en enda röra.

Min surdeg börjar bli färdig också. Den ska matas lite nu på morgonen och sedan bör den vara klar att användas, så ikväll ska jag sätta en deg. Vildjästen bubblar på och är nog också klar snart. Mysigt!

Mindre mysigt - men välbehövligt - är debatten kring Bamse, mäktiga snuskgubbar som hinns ikapp av rättvisan och Lars von Triers nasseutspel.

BRB.

Inga kommentarer: