söndag 22 maj 2011

älskade pion

När jag går här i min trädgård och gräver och kapar och river och sliter tänker jag att även om det är underbart att ha en egen trädgård så är det inte alltid lika idylliskt som Trädgårdsfredag får det att verka. Pernilla och John går där och småmyser och drar i en liten kvist här och tar ett spadtag där. Jag ger mig fan på att de har en hel stab av trädgårdsfunktionärer som jobbar järnet i veckorna mellan programmen. Ändå blir jag inspirerad. Bevisligen går det ju att få fason på även den mest motsträviga trädgård. Alltså kan såväl kirskål som bergenia besegras. Det handlar bara om vem som är envisast! (Sätt en slant på mig, mina vänner!)

Och... när jag blir lite trött går jag en runda med kameran och småmyser åt sådant som blommar lite här och var. Här är min skatt... my precious... min pion... Den är full av knoppar! Undrar vad blommorna har för färg? Jag hoppas på... röda!

(Älskade pion)

Inga kommentarer: