söndag 3 april 2011

showtime

Ovanpå köksfläkten har jag ett skåp. Eller snarare en ful gömma, som ska dölja någon sladd och själva fläktröret. fläkten tycker jag om att ställa saker, som t ex kaffeburken och kryddväxter. Jag ville dölja de fula grejerna med en skiva, som jag tänkte målat vit. Mannen kom på den superfiffiga idén att man kunde måla skivan med griffelfärg istället. Jag ville ha en vit ram runt den. Så Mannen mätte och sågade till skiva och lister och ordnade med en fästanordning och jag målade, satte på listerna och monterade fast skivan. Så här bra blev det:

I övrigt har jag en fin söndagsmorgon. Facebook, svartvitt naturprogram med Nils Linnman på SVT1 (programmet heter Minnenas television och även om jag hellre sett något bra från National Geographic, t ex, så pallar jag inte de hjärndödande barnprogrammen på t ex Barnkanalen eller i TV4) och en bloggpromenad. Skönt. Resten av dagen ska ägnas åt att rätta tentor i EnC. Och kanske kommer Mannen förbi en sväng.

Jag saknar min flock. Ska använda telefonen flitigt idag!