måndag 18 april 2011

en plats i s(t)olen

Varmt var det när jag gick hem från jobbet, via affären för att posta ett pelargonpaket, i eftermiddagssolen. Jag gick rakt igenom Huset och ut på altanen och sjönk ner i sköna korgfåtöljen en timme, med Bellefleur. Sedan blev jag fullständigt galet urlakad och gick in för att - helt i enlighet med måndagstraditionen - laga i ordning veckans luncher (och kvällens middag). Av röd och gul lök, en bit kassler och prinskorv av god kvalitet och en del annat kolijox snitsade jag ihop en gryta av stroganofftyp, till vilken jag kokade fullkornspasta. Det kommer att räcka till ett par middagar också, om jag vill.

Just när jag börjat hacka löken ringde Annhelen och försökte lura med mig ut på en lång skogspromenad. Attans så skönt det hade varit - men jag undrar om jag hade pallat. Dessutom (fast det tänkte jag inte på just då) så är mina däck olagliga (sommardäck på imorgon!) och bromsarna kass (nya belägg imorgon!). Men en annan kväll så ser jag fram emot en sådan fin promenad.

Nu ska jag kolla The Kennedys på SVT Play och sedan inta horisontalläge.

Fare thee well...

Inga kommentarer: