torsdag 14 april 2011

elevkonsert

En elevkonsert kan vara "Köp varm korv" på hjärtskärande blockflöjt och allmän falsksång. Men den kan också vara en riktigt grym afton som bjuder på allt från Gabriellas sång och Imagine via en egenhändigt komponerad stänkare - modigt och fint framfört i nästan akustisk version - och en originell tolkning av Paranoid till Papa Roach's Hollywood Whore - allt serverat av entusiastiska, musikaliska och kompetenta ungdomar, varav några har mycket stor potential!

Konserten jag var på ikväll var av det senare slaget. Jag är väldigt glad att jag gick dit!

Nu ska jag dricka upp mitt te och sedan krypa i säng med en bok. I morgon är en ny dag!

Och... som sagt... om jag vore sportintresserad skulle jag nu hoppa och skutta av glädje över Färjestads snart-guld! ^^,

Inga kommentarer: