lördag 26 mars 2011

tuppen o jag

Jag sitter i min soffa, dricker kaffe, lyssnar på en operamix jag kört ihop själv av alla möjliga favvosar, och funderar på vad som egentligen hände med "sovmornar"? Visserligen kom jag mig i säng rätt tidigt (för att vara en fredag) igår men att vakna före sju känns ändå lite förtretligt när det är lördag och jag kan unna mig att sova betydligt längre. Å andra sidan väcktes jag av solljuset och när jag slog upp mina klarblå möttes de av en ännu blåare himmel därutanför de oputsade fönstren (kanske skulle fönsterputsning kunna få bli mitt helgprojekt?). Efter att ha väckt även kroppen, och inte bara hjärnan, dymedelst lite stretchliknande rörelser gick jag upp och sedan ner. Till köket. För att sätta på radion och kaffebryggaren.

Det är en så helt underbar morgon därutanför att jag nästan får lust att ta fram räfsan i eftermiddag och varmköra den lite. Kanske hellre det än putsa fönster?

Vid tio ska jag infinna mig på träningscentret, förresten. Det är dags för den årliga Spin of Hope till förmån för Barncancerfonden. Det blir roligt och kanske också en nystart för min träning? Nu när jag inte längre "måste" lägga några timmar varje dag på målning och liknande vill jag komma igång med träningsrutinerna igen. Visserligen har jag redan kommande veckas "fritid" rätt hårt bokad (möte måndag kväll, pelletsleverans med tillhörande nedkånkande av 52 st 16-kilossäckar till källaren - något som iofs absolut kan få kvala in under "träning"... - på tisdag kväll och ninjacafé på onsdag), men någon eftermiddag (t ex torsdag innan en älskad, älskad, älskad unge anländer från Oslo) borde kunna funka (för övrigt är alla mina ungar synnerligen älskade - men det vet de redan).

Och nånstans i höjd med lunchtid kommer Mannen hit. Jag tror vi ska ta oss en riktigt lång och skön promenad! Och så har han införskaffat en digitalbox till mig så att jag ska kunna se på Babel. ^^, Den ska vi välan installera. Och den där lilla gadgeten han presentade mig med, som trådlöst överför musik från min dator till stereon så att jag kan glädja kvarteret med mina eminenta spotifylistor, också! Earth Hour ikväll, också. Mycket att hålla reda på.

Jaaa... sådär, ungefär, blir väl min lördag. Men än är klockan inte ens åtta. Kvarteret ligger tyst och stilla och all snö är borta, till och med de där envetna drivorna. Om jag skulle ta och kolla in premiären av Babel, på SVT Play, så länge? Det blev inte av igår. Och... fylla på kaffemuggen, såklart!

Inga kommentarer: