tisdag 29 mars 2011

styrketräning

En pall pellets. 832 kg fördelat på 52 stycken 16-kilossäckar. Leverantören backade ända in till källartrappen, bakom Huset. Det tackar jag för.

Sedan snitsade jag upp plasten runtom och bar ner säckarna och staplade dem i tvättstugan. Där är gott om plats och när väl oljetanken är väck ska jag fixa ett ännu bättre pelletsförvaringsplejs där i hörnet.

Jag vill ha en katt. Men jag får bärga mig tills slutet av sommaren när diverse resor är avklarade och jag ska bli hemma ett tag igen. Ska be Annhelen hålla utkik snart. Eller... kanske framåt midsommar.

Medan jag väntar på en katt får jag väl glädjas åt att jag får en kandidat igen. Samma som sist, på sin sista VFU-period. Det ska bli mycket trevligt och roligt. Lärorikt, dessutom. Men... det hade ju inte gjort något om den ansvarige chefen hade sagt något till mig...

Inget sevärt på teve ikväll. Kanske Kobra, möjligen. Ikväll ska det handla om könsrock. Jonny Bode hörde jag ett radioprogram om i vintras. Eddie Meduza är jag måttligt förtjust i. Och vem är Lilla Lovis? Kanske måste jag ändå kolla. Eller så går jag och lägger mig med Siri Hustvedt. Men på torsdag. Då är det Babel! Det är sevärt, det! Garanterat!

Inga kommentarer: