onsdag 16 mars 2011

söderut

Tidig morgon. Redan vid sex, när jag går upp, är det ljust ute. Jag har kommit på att jag gillar det. I hallen står en massa kartonger och när jag avnjutit mitt kaffe ska jag bära ut dem i bilen och köra upp till Huset. Plocka ur dem. Jag skulle behöva måla luckorna på ena sidan också, men vill inte ha en massa färg all over. Jag ska pyssla med lite annat och sedan ska jag åka till Malmö med J. Tre timmar ska den muntliga delen av asylutredningen ta. Vi är hemma rätt sent så det blir inget mer med Huset idag. Jag får se om jag ens orkar packa något i kväll. Det ska bli förfärligt skönt när flytten är avklarad.

Nu: mer kaffe!

2 kommentarer:

ANNAANNA sa...

Å vet du... det var ljust ända till klockan var halv sju här i kväll å jag cyklade till affären utna jacka, bara kofta å stor sjal som ytterkläder. Igår körde de med stora "sopa upp allt grus och sand som spridits ut på gatorn å torg i city under vintern"-maskinen i stan.

Det e nu det händer, våren ÄR på väg, jag riktigt känner hur doften närmar sig...

magda sa...

Härligt, Anna! Det känns likadant här, med viss fördröjning! Men Malmö var kallt igår. Iskallt.