lördag 26 mars 2011

river deep...


... mountain high... Spinningpasset blev ett bergspass. Jag har alltid trott att bergspass skulle vara extra tunga, men det här verkade allt annat än avskräckande. Eller så är det min synnerligen goda kondition, som jag tror t o m imponerade en smula på idrottsläraren? Jag får nog ta och köra ett sådant emellanåt - har sett att de kör det på torsdagarnas lunchspinning, ibland. Vann gjorde jag också. Ett månadskort på gymmet. Typiskt att när jag för en gångs skull vinner något - så har jag ingen nytta av det. Jag har ju årskort. Jag funderar som bäst på vem jag ska ge det till. Det gäller 1-30 april.

Men tokskönt var det, alltså - och roligt! Lite extra kul att hetsa med idrottslärarkollegan...

Förutom denna väl tillbringade förmiddag har jag börjat räfsa i trädgården. I det som en gång har varit en rabatt på baksidan av huset såg jag väldigt vackra tulpanblad. Det ska bli spännande att se vad det blir för slags tulpaner där. Kanske en udda sort? Jag tror det är hög tid att göra en ritning av trädgården och börja anteckna vad som dyker upp!

Mannen lagar salsa. Till det blir det klyftpotatis och entrecôte. Smarr!

Inga kommentarer: