lördag 5 mars 2011

måleri

Idag har vi varit flitiga. Igen. Målat en gång till i hallen. Taket i vardagsrum/bibliotek och väggarna likaså. Dessutom snickerier i kök och hall. Plus lite testslipning av golv i sovrum och annat småpyssel. Allt flyter faktiskt enligt plan, i stort sett.

Dessutom har vi hunnit med en mysig fika i den första riktiga vårsolen! Ljuvligt! (Och jag har alltså flyttat över mina första grejer - utemöblerna!)

(Mannen ser bister ut. Men det är bara som det ser ut. ;))

Ny dag i morgon. Sovdags strax!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagsintag: 1567 kcal
Dagsuttag i form av träning/motion: Om jag skulle tro på vad räknaren säger och ändå räkna RUSKIGT lågt och säga att jag skulle haft 4 timmars effektiv målningstid (och det är ett klart understatement! Det handlar snarare om 6...) skulle jag ha bränt av 1272 kcal. Och det har jag antagligen. men jag räknar det inte. Det är inte träning. ;-)
TOTAL: 1567/1300 kcal - eller 28/1300? ;-)
Känsla: energisk!

2 kommentarer:

ANNAANNA sa...

Bister? Jag tycker det ser ut som om han ganska koncentrerat betraktar något...

Va gott att komma igång och jobba med huset sådär påtagligt fysiskt, att riktigt kunna se från dag till dag hur det växer, att saker blir gjorda och allt blir på ditt vis.

Å den sortens jobbande är ju så mycket bättre än "bara" motion för motionerandets skull. Det blir ju inte bara i kropp å knopp som det ger resultat utan även i runtomkringet.

Hoppas ni har en lika bra söndag.

magda sa...

Ja, kanske har du rätt Anna!? :)

Ja, det är hur gott som helst. Och när vi avrundade tillsammans idag kan vi se att det verkligen hänt grejer!

Jag ser arbetet som ren och skär terapi!

Söndagen har varit minst lika fin som gårdagen! Hoppas du också har den finaste av helger!