torsdag 17 mars 2011

hejåhå

Jag ska inte skriva någon checkad lista idag. Men jag var i Huset med ett lass grejer (som jag också packade upp) innan jobbet i morse. Sedan jobbade jag (mycket var det) och så åkte jag till Migrationsverket i Växjö tillsammans med J, för lite information. Vi tog en fika på Wayne's och snackade lite och sedan kollade vi på skor på Stadium och Intersport och J höll på att svimma när han såg överflödet på skor och dito modeller. För att inte tala om priserna...

Tåget hem var naturligtvis försenat. Inte ens J blir förvånad längre. När vi kom hem kollade vi att hans kort funkade och därefter hämtade jag mina absolut sketasnyga knoppar (till skåp och lådor i köket) på "Postens" utlämningsställe (Konsum), blev uppraggad av Annhelen (som har en LILA rattmuff!) som skjutsade mig till jobbet, där min bil stod, och så körde jag hem, åt ett kycklinglår och hivade ner grejer i några stora kartonger och körde bort till Huset. Packade ur dem och drog köksluckorna en sista gång. Småplockade lite och pratade med Mannen i telefon. Åkte hem och upptäckte en tom tvättstuga och slängde i ett lass tvätt och kånkade upp tomkartonger från källarförrådet och lagade mig lite pasta.

Sålunda stärkt av denna frugala måltid ska jag nu hänga tvätt och sedan packa tills jag blir för trött.

Inga kommentarer: