torsdag 24 mars 2011

ett återseende

Ikväll var det ett slags nätverksmöte för engelskalärare i Kalmarregionen, på Linnéuniversitetet. Initiativtagare och värd var, som jag redan nämnt, Chris Allen. Jag var osäker på om han skulle känna igen mig men när vi pratades vid efteråt fick jag en kram och det visade sig att han till och med mindes att jag bodde (då) i Falkenberg och att han besökte mig på min praktikskola 2002... Och han mindes flera av de andra kursarna också, och bad mig hälsa dem jag fortfarande har kontakt med.

Alldeles bortsett från att det var roligt att återse honom så var det en bra kväll. Väl använd tid. Det var både Anna och jag ense om, och nu hoppas vi på en fortsättning!

För övrigt är jag bara snorig och trött och måste sova nu om det ska kunna bli någon särskilt Fin Fredag imorgon.

Inga kommentarer: