tisdag 1 mars 2011

drömmerier

Med tända ljus och kaffe försöker jag förtränga en dröm från natten... jag drömde att Matilda var liten och att jag var så elak, så elak mot henne. Nöp och slog henne. När jag vaknade ur drömmen var jag helt knäckt. Varför drömmer man sådant? Är det straffet för att jag håller henne lite på halster just nu, beträffande en liten, liten överraskning? ;-)

Fullpetad dag väntar framför mig. Studiedag då jag antar vi ska arbeta med Gy 2011, samt ha APL. Sedan blir det träning (annars krajar jag ihop mentalt) och därefter tänkte jag lägga ett par timmar på att måla skåpstommar i mitt nya kök. Stommarna är platsbyggda och gjorda för att hålla ihop till kingdom come, ungefär. Så jag låter dem vara kvar och gör dem fina och fräscha. Jag har ju inte någon trettiotalsstil egentligen, men vill bevara så mycket jag kan av atmosfären i huset. Och dit hör köksskåpen, på något vis.

Ny månad. Mars. Den första vårmånaden! Det ger ändå en smula hopp!


Emmaboda 1 mars, 2011

1 kommentar:

Matilda sa...

Jag drömde också att du var elak mot mig! Haha, näää då. ;)