torsdag 3 mars 2011

dagen

Dagen som gått har varit en bra dag. Jag tycker om när dagar blir som jag har tänkt mig dem, precis lika mycket som jag tycker om dagar som bjuder på överraskningar. Åtminstone om det är någorlunda behagliga överraskningar. Dock inga dylika idag. Men det var trevligt att runda av arbetsdagen med ett pass på gymmet tillsammans med kollegan Anna! Och efter att ha kört hemom och ätit lite snabbt så har jag tillbringat några timmar med att måla snickerier och skåp i köket. I Huset, dårå. Jag tycker om att vara där. Huset har skön atmosfär.

Efter väl förrättat värv har jag druckit te och ätit ett par goda smörgåsar medan jag först pratade med Mannen och sedan med Linus, i telefon. Linus är det synd om. Jättesynd. Han verkar ha åkt på ungefär samma elände som jag hade för några veckor sedan. Tur i oturen var väl att det bröt ut igår - hela måndagen höll han nämligen på med flytt och flyttstädning och grejer. Nu får han ligga på en madrass i nya lyan och få ont i ryggen, eftersom han inte hann montera ihop sängen innan febern slog till. Han får trösta sig med sin nya teve. Om han orkar titta på den...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dagsintag: 1364 kcal
Dagsuttag i form av träning/motion: 593 kcal (kondition + styrka)
TOTAL: 771/1300 kcal
Känsla: hoppfull

Inga kommentarer: